Pasažieri atzinīgi novērtē vilcienu satiksmi

07.11.2023

Ar sabiedrisko transportu Latvijā kopumā apmierināti ir 69% tā lietotāju, savukārt pasažieru, kas izmanto vilcienu satiksmi, apmierinātība sasniedz 88%, atklāts sociālo un mediju pētījumu kompānijas “Kantar” veiktajā pētījumā.

Visaugstāk pasažieri novērtē vilcienu kustības precizitāti – ar to apmierināti ir 93% aptaujāto.  Laikus nonākt galamērķī ir svarīgi gan tiem 52%, kas ar vilcienu ikdienā dodas uz darbu, un tiem 48% respondentu, kas izmanto to, lai dotos uz kādu kultūras pasākumu, gan tiem 38% braucēju, kas dodas apciemot radus un draugus.

2023. gadā, salīdzinot ar 2022. gadā veiktā pētījuma rezultātiem, ir palielinājusies “Pasažieru vilciena” klientu apmierinātība ar informāciju vilcienu kavējumu gadījumā un Klientu apkalpošanas centrā sniegto informāciju. Pieļaujam, ka vērtējuma uzlabošanos ir sekmējusi kopš šī gada pavasara klientiem pieejamā iespēja apkalpošanas informatīvo atbalstu attālināti saņemt cauru diennakti visas nedēļas garumā, kā arī pastāvīgais darbs pie pasažieru apkalpošanas standarta uzlabošanas.

Lielākā daļa – 96% pasažieru – ir apliecinājuši apmierinātību ar “Pasažieru vilciena” konduktoru kontrolieru atsaucību, laipnību un izpalīdzību.

Pasažieru aptauju 2023. gada jūlijā piecās dzelzceļa līnijās veicām sadarbībā ar tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompāniju “Kantar”, kopumā aptaujājot gandrīz 3900 pasažieru. Izlases struktūra veidota, balstoties uz statistikas datiem par pasažieru plūsmu katrā no dzelzceļa līnijām. Pasažieri tika aptaujāti visās nedēļas dienās, dažādos vilcienu kursēšanas laikos, kā arī visos dzelzceļa līniju posmos.